chevron_left menu MENU
  • chevron_right
  • chevron_right
  • chevron_right
  • chevron_right
chevron_right
not (pageUrl eq null and supportPageUrl eq null) and attributes/any(a: a eq 'Product_Portfolio|Jabra') and (attributes/all(a: a ne 'Meta_Refurbished|True') or attributes/any(a: a eq 'Meta_Accessorytype|17'))
close

Genesys PureCloud-integratie

De nieuwste release van de Genesys PureCloud soft client is voorzien van een plug-and-play integratie met Jabra-headsets, waardoor bedrijven meer uit hun investering in een cloudoplossing voor hun contact center kunnen halen.

  • Plug-and-play ervaring voor snelle IT-implementatie
  • Verhoogde productiviteit door oproepbesturing rechtstreeks vanaf de headset van de gebruiker
  • Geschikt voor meer use cases, zoals gebruikers die van hun bureau verwijderd zijn
  • Volledige integratie tussen Jabra-apparaten en Genesys WebRTC-client

Vereisten PureCloud-configuratie

Om de geïntegreerde oproepbesturing op een Jabra-headset te gebruiken moet er een WebRTC-telefoon toegewezen zijn aan de gebruiker. (Zie Genesys configuratie-informatie op https://help.mypurecloud.com).

Jabra-headsets kunnen alleen worden gebruikt in de PureCloud desktop-app (Windows), of wanneer PureCloud wordt uitgevoerd vanuit de Chrome webbrowser (er worden geen andere browsers ondersteund).

Welke Genesys-producten worden ondersteund door de nieuwste integratie met Jabra?

Platform:

  • Genesys PureCloud

Softclient:

  • Genesys PureCloud desktop-app
  • Genesys PureCloud web-app

Genesys PureCloud desktop-app

De Genesys PureCloud desktop-applicatie is een client die geïnstalleerd moet worden op de desktop van de gebruiker. Om een Jabra-headset te gebruiken in de PureCloud desktop-app, moeten klanten de nieuwste versie van de app gebruiken. Windows desktop versie 1.13.528.0 of hoger.

  1. Open de desktop-app.
  2. Klik in de menubalk op het PureCloud-pictogram.
  3. Kies Check for updates (Controleren op updates).

Nadat u de desktop-app hebt bijgewerkt, is het tijd om de headset in te stellen.

  1. Klik in de zijbalk op het pictogram Calls (Oproepen). Het paneel Calls verschijnt.
  2. Klik in het paneel Calls op het pictogram Settings (Instellingen). Het paneel Phone Settings (Telefooninstellingen) verschijnt.
  3. In het vak Audio Controls - Profile Name (Audioregeling - Profielnaam) verschijnt het bericht Use Computer settings (Instellingen computer gebruiken).
  4. Sluit uw headset aan op een USB-poort van uw computer door middel van de geschikte verbinding (USB-kabel of USB-zendontvanger).
  5. Wanneer PureCloud u vraagt om een apparaatprofiel aan te maken, klikt u op Ja.
  6. Controleer of uw headset als standaardapparaat wordt weergegeven in de vakken microfoon- en luidspreker.
  7. Voer een naam in in het vakje Audio Controls  - Profile Name (Audioregeling - Profielnaam).
  8. Klik op Save (Opslaan).

Voorbereiding Chrome webbrowser

Om een Jabra-headset te gebruiken in PureCloud vanuit de Chrome webbrowser, moet u twee extra Chrome-componenten installeren.

  1. Open Chrome
  2. Download en installeer de Jabra Chrome Listener Application
  3. Download en installeer de Jabra Chrome Extension in de Chrome webstore

Nadat u de Chrome-componenten geïnstalleerd hebt, is het tijd om de headset in te stellen.

  1. Klik in de zijbalk op het pictogram Calls (Oproepen). Het paneel Calls verschijnt.
  2. Klik in het paneel Calls op het pictogram Settings (Instellingen). Het paneel Phone Settings (Telefooninstellingen) verschijnt.
  3. In het vak Audio Controls - Profile Name (Audioregeling - Profielnaam) verschijnt het bericht Use Computer settings (Instellingen computer gebruiken).
  4. Sluit uw headset aan op een USB-poort van uw computer door middel van de geschikte verbinding (USB-kabel of USB-zendontvanger).
  5. Wanneer PureCloud u vraagt om een apparaatprofiel aan te maken, klikt u op Ja.
  6. Controleer of uw headset als standaardapparaat wordt weergegeven in de vakken microfoon- en luidspreker.
  7. Voer een naam in in het vakje Audio Controls  - Profile Name (Audioregeling - Profielnaam).
  8. Klik op Save (Opslaan).

Productondersteuning

Ondersteuningscontent omvat gebruiksaanwijzingen, FAQ's, video-tutorials en meer.