Achtergrondgeluid kan de gesprekskwaliteit beïnvloeden, met als gevolg een verminderde gesprekservaring en tot 27% langere gesprekken1
Achtergrondgeluid kan funest zijn voor de gesprekskwaliteit en voor de concentratie of het welbevinden. Uit onderzoek blijkt dat een slechte audiokwaliteit een negatieve invloed heeft op de gesprekservaring en ertoe kan leiden dat gesprekken tot 27% langer duren.2
Engage headsets zijn de beste ter wereld in het onderdrukken van dit soort geluid, zodat het aan de andere kant van het gesprek niet meer hoorbaar is. Daarom kun je in de meeste situaties met storend achtergrondgeluid gerust zijn dat de audiokwaliteit nog steeds uitstekend is. Zolang het achtergrondgeluid onder 55 dB blijft, is het onwaarschijnlijk dat de gesprekskwaliteit voor je gesprekspartner vermindert.
Engage+ meldt wanneer achtergrondlawaai wordt gedetecteerd, maar je kunt gerust zijn dat de headset het regelt.
Als het omgevingsgeluid erg hard is, kan het de kwaliteit van je stem beïnvloeden en zelfs doorlekken naar je gesprekspartner. We merken dat de audiokwaliteit begint te haperen als het achtergrondgeluid boven de 65 dB uitkomt.
Wat kun je doen?
Als je achtergrondgeluid een probleem vindt, heb je een paar mogelijkheden om de situatie te verbeteren. Een snelle oplossing is ervoor te zorgen dat je microfoon recht voor je mond staat - dit maakt je stem duidelijker en vermindert de invloed van achtergrondgeluid.
De ideale oplossing is om je werkplek onder de loep te nemen - zijn er mogelijkheden om het achtergrondgeluid daar te verminderen? Je kunt mensen bijvoorbeeld vragen zachter te praten. Als een stille omgeving niet mogelijk blijkt, denk er dan over om, zo mogelijk, ergens anders te werken.
1 Slechte audio in het contact center: Het kan je meer kosten dan je denkt - Telecom Reseller
2 Slechte audio in het contact center: Het kan je meer kosten dan je denkt - Telecom Reseller